Lovitura zilei pentru Dacia: care este cea mai vândută mașină produsă în România, de fapt

de: Alexandru Puiu
10 05. 2022

Dacia continuă să fie principalul constructor auto de pe piața din România, din prisma producției, dar, dacă ne uităm la vânzări, Ford a venit foarte tare din urmă. Dintr-un punct de vedere, impactul crizei semiconductoarelor era inevitabil pentru constructorul de la Mioveni, iar consecințele nu au întârziat foarte mult.

Conform datelor agregate de AutomotiveNews Europe, pornind de la un raport al Data Force, în Europa, înmatriculările Ford Puma le-au depășit pe cele ale Dacia Duster. Vestea este cu atât mai proastă pentru gigantul de la Mioveni, cu cât clasicul Duster este lider la vânzări de mulți ani. Ca referință, la finele anului trecut, SUV-ul de clasă B al celor de la Dacia ocupa poziția a patra în clasamentul pe acest segment, cu 145.309 unități înmatriculate pe piața europeană. La final de 2020, situația era similară, tot pe patru, dar înmatriculările au fost un pic mai puține, 138.786.

Cine face legea în Europa la SUV-uri de clasă B

Atât în 2020, cât și în 2021, vânzările SUV-urilor de clasă B au fost dominate de aceleași trei modele, Renault Captur, Volkswagen T-Roc și Peugeot 2008. De la un an la altul, au existat însă niște schimbări. În 2020, ocupanții podiumului au fost, în ordine, Renault Captur (178.049 unități), Peugeot 2008 (156.189 unități) și Volkswagen T-Roc (148.850 unități). Un an mai târziu, în 2021, lider a devenit Peugeot 2008 (194.807 unități), urmat de Volkswagen T-Roc (165.706 unități) și Renault Captur (158.747 unități).

În ceea ce privește competiția din Ford Puma și Dacia Duster, ambele din aceeași clasă, SUV-ul de la Ford s-a aflat pe 6 în 2020 cu 118.086 mașini înmatriculate în Europa. În 2021 a urcat pe cinci, cu 133.540 de unități. Anul 2022 vine însă cu schimbări importante pe această zonă. După primul trimestru, Peugeot 2008 (39.959 unități) este pe prima poziție în clasament, dar Ford Puma este pe locul al doilea, cu 38.857 de unități. Dacia Duster este pe poziția a treia cu 34.882 de exemplare. Între cei doi producători autohtoni nu este o diferență imensă la vânzări, doar 3975 de unități, dar fascinant este că bătrânul de la Mioveni a fost depășit de concurentul său mai tânăr. În rest, Renault Captur a coborât pe 4 cu 34.107 unități, iar Volkswagen T-Roc este pe 6, cu  33.138 de exemplare.